"Kúzlo ilustrácií, kde sa jemnosť techniky spája s poetikou farieb a vytvára diela plné harmónie a emocionálnej hĺbky."
Alena Končálová predstavuje výrazný talent na poli súčasného výtvarného umenia, ktorý spája technickú precíznosť s hlbokým citom pre estetiku a harmóniu. Jej práca sa vyznačuje jedinečným prepojením jemného romantického štýlu a sofistikovanej manipulácie s farbami, ktorá vytvára silný emocionálny dopad na diváka. Nedávna úspešná výstava v BEAUTIFUL ART gallery potvrdila jej rastúci význam v umeleckej komunite a upevnila jej povesť perspektívnej výtvarníčky.
Umelecká cesta a formovanie talentu
Cesta Aleny Končálovej k umeniu bola formovaná jej ranými zážitkami s kresbou a maľbou. Napriek tomu, že sa profesijne venovala zdravotníctvu, nikdy nestratila vnútornú väzbu k výtvarnému umeniu. „Pred pár mesiacmi som zistila, že mi maľovanie veľmi chýba, a tak som začala opäť tvoriť,“ opisuje svoj návrat k umeniu. Tento krok označila za rozhodujúci pre svoj osobný aj profesionálny rozvoj.
Zásadný vplyv na jej tvorbu mali štúdiá na ZUŠ v Banskej Bystrici pod vedením Mgr. art. Marka G., ktorý ju zasvätil do olejomaľby a podporil jej kreatívne vyjadrovanie. V súčasnosti spolupracuje s renomovaným umelcom Didier Le Mar, ktorý jej pomáha rozvíjať autentický umelecký prejav a technické zručnosti.
Estetika farieb a jemnosť techniky
Jednou z najpozoruhodnejších črt Aleny Končálovej tvorby je jej schopnosť vytvárať harmóniu medzi technickou precíznosťou a emocionálnou expresivitou. V jej dielach dominujú prepracované farebné kombinácie, ktoré umocňujú atmosféru a zanechávajú trvalý estetický zážitok. „Milujem farby, ich dynamiku a atmosféru, ktorú tvoria. Snažím sa ich vkusne zakomponovať, aby moje diela pôsobili harmonicky,“ vysvetľuje Alena.
Jej technická univerzálnosť zahřňa kombinácie ceruziek, farbičiek, suchého pastelu a akvarelu. Tento prístup jej umožňuje variabilitu vo vyjadrení, zatiaľ čo si zachováva svoju jedinečnú umeleckú identitu.
Filozofia tvorby a zdroje inšpirácie
Pre Alenu Končálovú je tvorba hlbokým vnútorným procesom, ktorý vychádza z jej pozorovania prírody, zvieracej ríše a ľudských osudov. „Každé zviera a rastlina nám ukazuje, ako žiť vyrovnanejší život. Stačí sa len zastaviť a pozorovať ich výnimočnosť,“ hovorí s nadšením.
Medzi jej umelecké vzory patria klasickí majstri, ako Van Gogh, Monet, Klimt a Turner. Ich schopnosť zachytiť atmosféru, cit a farebnú dynamiku slúži ako inšpiračný zdroj pri formovaní jej vlastnej výtvarnej identity.
Progres a budovanie portfólia
Končálová považuje každé svoje dielo za kľúčový krok v jej umeleckom rozvoji. „Som hrdá na každý obraz, ktorý vytvorím. Všetky mi prinášajú obrovskú radosť a motivujú ma pokračovať v tvorbe,“ prizvukuje. Jej aktuálna tématika sa zameriava na zvieraciu ríšu, s osobitným dôrazom na mačky, ktoré ju fascinujú svojím správaním a estetikou.
Umelecký proces a hudobný vplyv
Tvorivý proces Aleny je prepojený s introspekciou a hĺbkovým ponorom do vnútorného sveta. Preferuje ticho, ktoré jej umožňuje naladiť sa na vlastné emócie a vyjadriť ich prostredníctvom umenia. „Ticho mi dáva priestor na premýšľanie a tvorbu. Keď potrebujem energiu, siaham po hudbe ako Pink Floyd alebo Chemical Brothers,“ opisuje svoj proces.
Perspektívy a posolstvo
Alena Končálová je exemplárnym príkladom umelkyne, ktorá dokáže spájať technické zručnosti s emocionálnou hĺbkou. Jej diela prinášajú nielen estetický pôžitok, ale aj filozofické posolstvo.
Alena Končálová, slovenská ilustrátorka s jemnocitom pre detaily a rozprávačský potenciál obrazu, predstavuje dielo s názvom Vo vesmíre. Toto dielo je ukážkou jej schopnosti spojiť realistické prvky s fantazijnými motívmi a tvorí vizuálne bohatú kompozíciu.
Technika
Dielo bolo vytvorené technikou farebných pasteliek, čo autorke umožnilo dosiahnuť jemné farebné prechody a realistickú textúru. Povrch papiera poskytol ideálnu textúru-väzbovú interakciu, ktorá umocnila precíznosť detailov. Farebná paleta pozostáva z pastelových odtieňov fialovej, modrej, zelenej a oranžovej, ktoré spoločne vytvárajú harmonické prepojenie medzi jednotlivými elementmi.
Opis a kompozícia
Ilustrácia zobrazuje skupinu zvierat, psov a mačiek, oblečených v astronautských skafandroch, stojacich na povrchu cudzej planéty. Pozadie je bohato zdobené vesmírnymi objektmi, ako sú planéty, hviezdy, asteroidy a farebné prachové oblaky, čo dodáva scéne dynamiku a hľbku. Každé zviera je detailne spracované, s dôrazom na individualitu ich výrazov tváre a postoja.
Skafandre obsahujú technické prvky, ako insignie, čo naznačuje prepojenie medzi zvieracími protagonistami a ich kozmickým prostredím. Kvety na povrchu planéty predstavujú kontrast medzi chladným vesmírom a živosťou.
Umelecký rozbor
Dielo pôsobí ako oslava objavovania a túžby po transcendencii. Kombinácia realistických detailov zvierat s fantazijnými prvkami vesmíru vytvára magický realizmus, ktorý oslovuje detského aj dospelého diváka. Autorka majstrovsky prepája prvky dynamiky a pokoja, čo je viditeľné na kontraste medzi pohybom vesmírneho pozadia a statickými postavami zvierat.
Psychologický rozbor
Zobrazené zvieratá odrážajú rozmanité aspekty ľudskej psychológie. Pes, s jasným a ostražitým pohľadom, symbolizuje odvahu a pripravenosť na neznáme. Mačky predstavujú zvedavosť, hravosť a introspektívne kvality. Spoločná téma spolupráce medzi nimi reflektuje dôležitosť solidarity a spoločenstva pri prekonávaní hraníc.
Filozofický rozbor
Ilustrácia Vo vesmíre prináša myšlienku, že objavovanie nepozná hranice, či už v zmysle fyzického alebo duchovného priestoru. Kozmos predstavuje metaforu nekonečnosti a potenciálu, kým zvieratá v skafandroch stelesňujú adaptáciu a odvahu prekonávať prekážky.
Použitie zvierat namiesto ľudí môže naznačovať univerzálnu povahu transcendencie, ktorá nezávisí od biologického druhu. Dielo vyzýva diváka zamyslieť sa nad vlastnými hranicami a nad tým, čo znamená objavovať a spolupracovať.
Záver
Dielo Aleny Končálovej Vo vesmíre je viac než len ilustráciou — je filozofickou meditáciou nad zmyslom života, objavovania a spolupráce. Precíznosť techniky, umelecká hlbka a filozofická šírka robia toto dielo nadčasovou reflexiou o nekonečnosti možností.
Autorka: Alena Končálová
Názov: Najväčší poklad
Technika: Ilustrácia kreslená farebnými ceruzkami
Umelecký rozbor
Ilustrácia „Najväčší poklad“ predstavuje komplexnú syntézu vizuálnej narácie a estetickej harmónie. Alena Končálová tu využíva techniku kresby farebnými ceruzkami, ktorá umožňuje presnú manipuláciu s detailmi a vrstvenie farebných tónov, čím dosahuje subtílnu textúru povrchov a realistický objem predmetov. Dominantným prvkom je antropomorfná postava mačky, ktorá, prostredníctvom svojej pirátskej symboliky (páska cez oko, šatka, klobúk), vzbudzuje asociáciu s archetypom héroa (gr. ἥρως – hrdina, ochraniteľ). Tento výtvarný prvok dodáva dielu nielen zábavný aspekt, ale aj filozofickú hĺbku.
Farebná paleta je starostlivo zvolená – teplé odtiene zlata kontrastujú s jemnými pastelovými tónmi pozadia, čo navodzuje optimistickú atmosféru. Pozadie s tropickým pobrežím a plachetnicou je vykreslené v rozostrených líniách, čím autorka vedome posúva vizuálnu hierarchiu na popredné elementy. Táto technika podporuje percepčný zámer, keďže oko diváka prirodzene smeruje k protagonistke a truhlici s pokladom.
Psychologický rozbor
Dielo vyvoláva psychologickú rezonanciu medzi divákom a protagonistkou. Mačka v úlohe piráta nie je iba nositeľkou zábavného motívu – jej charakter nesie latentné posolstvo o prekonávaní nepriazne osudu. Páska cez oko, symbol fyzického nedostatku, sa v tomto kontexte stáva metaforou pre resiliencia (odolnosť voči nepriazni). Z psychologického hľadiska dielo podporuje koncept tzv. self-efficacy (schopnosť jedinca veriť vo vlastné sily, teória Alberta Banduru), čo môže divákovi sprostredkovať posolstvo, že odvaha a vytrvalosť vedú k objaveniu „pokladu“ – či už vo vonkajšom svete alebo v sebe samom.
Symbol pokladu môžeme interpretovať aj cez optiku psychoanalytického konceptu archetypu pokladu (C. G. Jung), ktorý predstavuje hlboko zakorenenú túžbu po sebapoznaní a dosiahnutí vnútornej harmónie. Tento „poklad“ nie je materiálny, ale psychologický – zlato a drahokamy sú alegóriou vnútorného potenciálu a skrytých talentov čakajúcich na objavenie.
Mačka ako centrálny symbol v tomto diele reprezentuje dualitu medzi hravosťou (detstvo, bezprostrednosť) a skúsenosťou (pirát ako postava vyžadujúca odvahu a stratégiu). Táto kombinácia vytvára pocit harmónie medzi naivnou zvedavosťou a pragmatizmom, čím dielo oslovuje emocionálne spektrum od detských divákov až po dospelých.
Filozofický rozbor
Z filozofického hľadiska možno dielo vnímať ako alegóriu na životnú púť – more a pláž sú symbolmi prechodu (lat. limen – hranica, prah). More reprezentuje nekonečnosť a potenciál života, zatiaľ čo pobrežie je miestom bezpečia, kde sa objavujú hodnoty nájdené počas cesty. Truhlica s pokladom symbolizuje cieľ, ktorý si každý jednotlivec stanovuje, avšak otázka, čo je skutočne „pokladom“, je hlbokým filozofickým dilemou. Je to materiálne bohatstvo, alebo skôr duchovné a emocionálne naplnenie?
Postava pirátskej mačky môže byť interpretovaná aj ako homo viator (lat. „človek na ceste“), teda obraz každého z nás, kto hľadá význam v živote. Toto hľadanie často zahŕňa obete (strata oka, symbolizujúca osobné prekážky), ale výsledkom je bohatstvo zážitkov a poznania.
Technický rozbor
Technika farebných ceruziek poskytuje autorke široké možnosti v oblasti detailov a farebných variácií. Jemné vrstvenie umožňuje vytvoriť prekvapivo realistické textúry – od mäkkej srsti mačky až po kovový lesk zlatých mincí. Použitie farebnej palety je dôkladne premyslené: teplé odtiene (zlato, červená šatka) kontrastujú s chladnými pastelmi pozadia (modré a zelené tóny), čím vzniká dynamická, no zároveň harmonická kompozícia.
Autorka tiež demonštruje vynikajúce znalosti perspektívy – objekty v popredí sú výrazne detailné, zatiaľ čo pozadie je jemne rozostrené. Táto technika napomáha vytvárať ilúziu hĺbky a trojrozmernosti, čo je pri ilustráciách mimoriadne dôležité.
Záver:
Alena Končálová vo svojom diele „Najväčší poklad“ spája precíznosť umeleckej techniky s hlbokým psychologickým a filozofickým presahom. Ilustrácia nesie univerzálne posolstvo o odvahe, objavovaní a hľadaní hodnôt, ktoré presahujú materiálny svet. Tým sa stáva nielen estetickým zážitkom, ale aj podnetom na introspektívne zamyslenie.
Na fotografii vidíme Alenu Končálovú, ktorá zachytáva moment čistej radosti a naplnenia pri tvorivom procese. Jej úsmev a spontánny smiech naznačujú úprimné potešenie z naplnenia inšpirácie, ktorá sa pretavuje do jej výtvarnej práce. Sediac pri stole, s ceruzkou v ruke, pôsobí uvoľnene a prirodzene, čo zdôrazňuje jej vášeň pre umenie a schopnosť vychutnávať si každý okamih tvorby.
Autorka: Alena Končálová
Názov: Opera
Technika: Ilustrácia kreslená farebnými ceruzkami
Umelecký rozbor
Dielo „Opera“ od Aleny Končálovej predstavuje ilustráciu plnú humoru, hravosti a výrazovej dynamiky. Je to výtvarné spracovanie scény, ktorá kombinuje antropomorfné zvieracie postavy s prvkami divadelného prostredia, čím autorka vytvára unikátne spojenie realistickej kresby a fantazijného sveta.
Kompozícia je premyslene členená. Zvieratá sú usporiadané v polkruhu okolo mikrofónu, čo napodobňuje zoskupenie spevákov na pódiu. Dominantou obrazu sú dve psie postavy uprostred, ktoré svojimi otvorenými papuľami naznačujú spev vo vysokých tónoch. Po stranách sú mačky – jedna hrá na kontrabase, druhá sa pridáva do spevu, a posledná hrá na trúbke. Tento kontrast medzi spevom a inštrumentálnou hrou dodáva ilustrácii dynamiku a pocit skutočnej opernej inscenácie.
Farebná paleta je bohatá na teplé a sýte tóny, ktoré korešpondujú s interiérom divadla. Drevené pódium a zamatové opony v pozadí vytvárajú autentickú atmosféru javiska. Autorka umne pracuje so svetlom – centrálne osvetlenie zdôrazňuje hlavné postavy, zatiaľ čo pozadie ostáva jemne rozostrené.
Psychologický rozbor
Dielo „Opera“ je preniknuté symbolikou spolupráce a harmónie, pričom každé zviera predstavuje unikátny prínos do spoločného diela – opery. Psy a mačky, ktoré v reálnom svete často symbolizujú protikladné povahy, tu pôsobia ako jednotný tím, čím autorka vyjadruje myšlienku prekonávania rozdielov a spoločného úsilia.
Z psychologického hľadiska možno jednotlivé postavy interpretovať ako archetypy ľudských pováh. Psie postavy, ktoré dominujú svojím spevom, reprezentujú odvahu a expresivitu (lat. fortitudo – odvaha). Mačka s kontrabasom stelesňuje stabilitu a podporu (lat. fundamentum – základ), zatiaľ čo trúbku hrajúca mačka prináša do scény humor a ľahkosť. Táto diverzita pováh v jedinom obraze zdôrazňuje myšlienku, že krása kolektívneho diela spočíva v jedinečnosti jednotlivcov.
Zvieraťa ako protagonisti dodávajú dielu emocionálny rozmer a humorný podtón, ktorý môže slúžiť ako forma emocionálneho uvoľnenia. Ich pózy a mimika pôsobia tak realisticky, že vyvolávajú empatické reakcie u diváka.
Filozofický rozbor
Z filozofického hľadiska možno „Operu“ interpretovať ako metaforu pre ľudskú koexistenciu. Antropomorfné zvieratá reprezentujú univerzálne hodnoty – spoluprácu, rozmanitosť a krásu tvorivosti. Divadelná scéna, ako metafora života, poukazuje na skutočnosť, že každý má na „javisku“ svoje miesto a úlohu, ktoré obohacujú celok.
Zaujímavým filozofickým konceptom je aj samotný akt spevu a hudby. Spev a hudobný prejav sa v mnohých kultúrach považujú za jazyk duše (lat. anima – duša), schopný vyjadriť to, čo slovami nemožno. Ilustrácia teda môže byť vnímaná ako oslava umenia a jeho schopnosti zjednocovať ľudí (či zvieratá) na emocionálnej úrovni.
Technický rozbor
Technika farebných ceruziek umožňuje Alene Končálovej presne zachytiť detaily srsti zvierat, jemné záhyby látky na oponách a odrazy svetla na nástrojoch. Kombinácia jemného tieňovania a odvážnych línií zdôrazňuje jednotlivé textúry, od zamatového povrchu javiska po lesklé kovové časti trúbky.
Perspektíva je koncipovaná tak, aby divák mal pocit, že sa nachádza priamo pred javiskom – tento efekt umocňuje centrálne umiestnený mikrofón, ktorý akoby lákal diváka na sústredenie sa na hudobnú performanciu. Zvolený pohľad navyše vytvára pocit interakcie medzi divákom a postavami.
Autorka: Alena Končálová
Technika: Kresba farebnými ceruzkami
Názov diela: Svadobný deň
Táto poetická ilustrácia Aleny Končálovej je symbolickým naratívom o láske, jednote a jemnej harmónii medzi emóciami a prírodou. Prostredníctvom antropomorfných prvkov v podobe mačiek autorka vytvára scénu, ktorá v divákovi evokuje hlbokú citovú odpoveď a zároveň podnecuje filozofické otázky o povahe medziľudských vzťahov.
Kompozícia a symbolika
Celková scéna je zasadená do prostredia s dominujúcim romantickým oblúkom zdobeným kvetmi a svetielkami, čo odkazuje na archetypálnu predstavu svadobného obradu. Oblúk predstavuje liminalitu – prechodový moment medzi dvoma stavmi existencie, svadobný rituál ako premena jednotlivcov na pár. Nočná obloha s hviezdami a mesiacom zosobňuje nekonečno, stabilitu cyklov a univerzálnu konštantnosť lásky.
Mačky v strede scény – ženích a nevesta – sú vyobrazené s antropomorfnými črtami, ich očividné odhodlanie a symbolické doplnky (cylinder a diadém) dávajú scéne aristokratickú a zároveň láskyplnú atmosféru. Ženích, vyjadrený v chladnejších tónoch modrej a šedej, môže symbolizovať racionalitu a pevnosť. Nevesta, naopak, s jemnými odtieňmi hrejivých farieb, reprezentuje emocionálnu citlivosť a vášeň.
Psychologický a emocionálny rozbor
Dielo má latentnú psychologickú hĺbku. Mačky sú tradične považované za symbol individuality a nezávislosti. V tejto scéne sa ich spojenie a interakcia dá interpretovať ako spojenie dvoch slobodných duší, ktoré sa rozhodli kráčať životom spoločne. Toto rozhodnutie odzrkadľuje psychologický fenomén coniunctio oppositorum – spojenia protikladov, ako o tom hovoril Carl Gustav Jung.
Divák je tiež vedený k otázkam o dynamike vzťahov. Mačky po bokoch – zdanlivo družičky – svojím hravým postojom pripomínajú detskú radosť a bezstarostnosť, akú môže priniesť spojenie dvoch ľudí. Ich prítomnosť rozbíja vážnosť hlavného aktu a dodáva scéne rovnováhu.
Farebná paleta a technika
Alena Končálová používa jemnú, takmer pastelovú farebnú paletu, ktorá podporuje romantickú atmosféru. Technika kreslenia farebnými ceruzkami umožňuje autorke zachytiť detaily a vytvoriť dojem textúry, či už ide o jemnosť kožušiny mačiek alebo prirodzenú živelnosť kvetov a trávy.
Symbolika farieb je taktiež pozoruhodná – modrá a fialová nočnej oblohy vytvárajú mystický a introspektívny podtón, zatiaľ čo zelená tráva a ružové kvety prinášajú vitalitu a optimizmus.
Záver
Ilustrácia Svadobný deň je nielen estetickým zážitkom, ale aj intelektuálnym a emocionálnym podnetom. Je to oslava lásky, ktorá prekonáva hranice druhov, individuality a priestoru. Alena Končálová svojou technikou a precíznym využitím detailov dokazuje, že aj humorné a hravé dielo môže niesť hlboký filozofický a psychologický rozmer.
Divák je pozvaný nielen obdivovať krásu ilustrácie, ale aj zamyslieť sa nad vlastnými vzťahmi a nad tým, ako láska a spojenie obohacujú našu existenciu.
Autorka: Alena Končálová
Technika: Kresba farebnými ceruzkami
Názov diela: Priateľstvo
Technický rozbor
Dielo Priateľstvo od Aleny Končálovej je precíznym príkladom využitia farebných ceruziek na vytvorenie komplexného a dynamického obrazu, ktorý zachytáva súhru jemných detailov, textúr a farieb. Technická stránka tohto diela je jeho silnou stránkou, pričom každá časť ukazuje autorkinu dôkladnú prácu s touto náročnou výtvarnou technikou.
Farebná paleta a vrstvenie farieb
Jedným z hlavných vizuálnych prvkov diela je jeho živá a pestrá farebná paleta. Autorka pracuje s kombináciou teplých (žlté a oranžové tóny) a studených farieb (modré a fialové odtiene), ktoré spolu vytvárajú vizuálny kontrast a harmóniu. Vrstvenie farieb je kľúčovým prvkom, ktorý dodáva dielu jeho jemnosť a hĺbku.
- Jelenia srsť: Farebné tóny sú precízne vrstvené – od mäkkých pastelových prechodov až po sýtejšie a tmavšie odtiene, ktoré vytvárajú objem a textúru. Autorka používa jemné, krátke ťahy, ktoré napodobňujú textúru srsti, pričom farebné prechody medzi žltou, fialovou a modrou pridávajú surrealistický nádych.
- Mačka: Mačka na jeleních parohoch je spracovaná kontrastne, s ľahšími tónmi, čo ju vizuálne oddeľuje od jeleňa. Použitie pastelových farieb a jemného tieňovania zdôrazňuje mäkkosť jej srsti.
Detaily a práca s tieňovaním
Končálová ukazuje majstrovskú schopnosť pracovať s detailmi, čo je evidentné najmä v zobrazení paroží a očí jeleňa. Parožie je spracované s plynulými ťahmi, ktoré sledujú jeho prirodzenú krivku. Kombinácia teplých zlatistých tónov s jemnými odleskami dodáva parožiu realistickú hĺbku, pričom autorka udržiava jeho vizuálnu jednotu s telom jeleňa.
Oči jeleňa sú ďalším príkladom autorkinej technickej precíznosti. Jemné tieňovanie okolo očí a precízna práca s odleskami vytvárajú dojem života a emócií, ktoré pôsobia takmer introspektívne. Krátke ťahy ceruzky v okolí očí naznačujú textúru srsti a zdôrazňujú ich trojrozmerný charakter.
Pozadie a hĺbka
Pozadie je spracované jemnými pastelovými tónmi, ktoré vytvárajú vzdušnú a éterickú atmosféru. Stromy na pozadí sú vykreslené s jednoduchými, plynulými líniami, čo kontrastuje s detailným spracovaním jeleňa a mačky. Táto technika zdôrazňuje hlavné postavy diela a zároveň dodáva celkovému obrazu hĺbku. Kombinácia mäkkých farebných prechodov a subtílnych ťahov vytvára dojem priestoru, kde sa hlavné prvky vznášajú.
Textúra a ťahy ceruzky
Autorka vynikajúco manipuluje s textúrou, čo je vidieť v rôznych oblastiach diela:
- Jelenie telo: Použitie dlhších, plynulých ťahov dodáva srsti prirodzenú štruktúru. Každý ťah sleduje tvar tela, čo pomáha vytvárať objem a anatomickú presnosť.
- Parožie: Na paroží sú ťahy ceruzky jasne definované, čo dodáva povrchu tvrdší a pevnejší vzhľad, odlišujúci ho od jemnosti srsti.
- Pozadie: Na vytvorenie jemných prechodov na pozadí autorka využíva mäkké, rozmazané ťahy, ktoré vytvárajú hladký a éterický efekt.
Záver
Dielo Priateľstvo je ukážkou Aleny Končálovej ako technicky zdatnej umelkyne, ktorá dokáže kombinovať precíznosť detailov s bohatou farebnou kompozíciou. Použitie farebných ceruziek je zvládnuté na vysokej úrovni, pričom každá časť obrazu – od detailov jeleňa a mačky až po subtílne spracovanie pozadia – prispieva k harmonickému celku. Technika ťahov ceruzky, vrstvenie farieb a práca s textúrami ukazujú autorkinu schopnosť premeniť jednoduché médium na komplexné a vizuálne fascinujúce dielo.
Dielo presahuje hranice klasickej ilustrácie a prináša emocionálny aj estetický zážitok, pričom odráža autorkinu citlivosť a precíznosť vo výtvarnom prejave.
Autor článku: ARTTEO magazín Copyright © 2024 / Všetky práva vyhradené